Wybierz zakres tematów
- Aplikacje desktopowe. Wstęp do programowania w C# - Visual Studio. Przejdź do tematów
- Informatyka dla szkół ponadpodstawowych. Zakres podstawowy (wydawnictwo MiGra). Przejdź do tematów
Aplikacje desktopowe. Wstęp do programowania w C# - Visual Studio
Poniższe linki zawierają treści związane z kursem programowania w języku C# opartym na tworzeniu aplikacji desktopowych. Kolejne lekcje prowadzą od podstawowych pojęć i funkcji tego języka do metod zaawansowanych w programowaniu obiektowym.
Pierwsze lekcje pozwolą Ci poznać środowisko kompilatora Visual Studio, które jest darmowe w wersji Community
Temat 1 3
Zobacz
Instalacja i pierwsza aplikacja w Visual Studio
Zobacz
Temat 2 2
Zobacz
Obsługa klawisza
Zobacz
Temat 3 118
Zobacz
Prosty program- dodawanie dwóch liczb
Zobacz
Temat 4 7
Zobacz
Operatory arytmetyczne, logiczne i relacyjne w języku C#
Zobacz
Temat 5 121
Zobacz
Proste warunki logiczne
Zobacz
Temat 6 122
Zobacz
Złożone warunki logiczne
Zobacz
Temat 7 12
Zobacz
Opcje wyboru. Instrukcja warunkowa switch
Zobacz
Temat 8 147
Zobacz
Kontrolki RadioButton, CheckBox
Zobacz
Temat 9 4
Zobacz
Przesyłanie komunikatu zwrotnego
Zobacz
Temat 10 5
Zobacz
Reakcja na zawarte przyciski w oknie dialogowym w C#
Zobacz
Temat 11 6
Zobacz
Typy wartościowe w C#
Zobacz
Temat 12 8
Zobacz
Łańcuch formatujący ToString()
Zobacz
Temat 13 131
Zobacz
Kalkulator prosty. Łączenie ciągu znaków
Zobacz
Temat 14 22
Zobacz
Iteracje. Pętla for, do-while, while
Zobacz
Temat 15 133
Zobacz
Iteracje zagnieżdżone. Pętla w pętli
Zobacz
Temat 16 135
Zobacz
Przerwania w pętli
Zobacz
Temat 17 23
Zobacz
Pojęcie funkcji (metody) w C#
Zobacz
Temat 18 138
Zobacz
Przykład zastosowania funkcji- układu równań liniowych
Zobacz
Temat 19 9
Zobacz
Przechwytywanie zdarzeń klawiatury
Zobacz
Temat 20 10
Zobacz
Przechwytywanie zdarzeń myszy
Zobacz
Temat 21 11
Zobacz
Zabezpieczenia edycyjne
Zobacz
Temat 22 142
Zobacz
Rekurencja
Zobacz
Temat 23 13
Zobacz
Menu aplikacji. Kontrolka MenuStrip
Zobacz
Temat 24 141
Zobacz
Context menu na przykładzie menu myszki
Zobacz
Temat 25 14
Zobacz
Aplikacja wielookienkowa MDI
Zobacz
Temat 26 15
Zobacz
Komunikacja w aplikacji wielookienkowej
Zobacz
Temat 27 16
Zobacz
Graficzna reprezentacja funkcji menu
Zobacz
Temat 28 17
Zobacz
Okna dialogu zapisu i odczytu plików
Zobacz
Temat 29 18
Zobacz
Kontrolka Timer w aplikacji i zmienna losowa
Zobacz
Temat 30 19
Zobacz
Kolor i okno dialogowe koloru
Zobacz
Temat 31 20
Zobacz
Okno dialogowe czcionek- FontDialog
Zobacz
Temat 32 21
Zobacz
Pasek postępu- ProgressBar
Zobacz
Temat 33 24
Zobacz
Pozycja znaku w łańcuchu znaków. Visual Studio C#
Zobacz
Temat 34 25
Zobacz
Format czasu. Zegar cyfrowy Visual Studio C#
Zobacz
Temat 35 26
Zobacz
Zegar analogowy. Podstawowe funkcje graficzne.
Zobacz
Temat 36 143
Zobacz
Tablice jednowymiarowe w języku C#. Część 1
Zobacz
Temat 37 150
Zobacz
Jednowymiarowe tablice- wartości losowe w tablicach. Część 2
Zobacz
Temat 38 27
Zobacz
Jednowymiarowe tablice statyczne. Część 3
Zobacz
Temat 39 28
Zobacz
Statyczna tablica wielowymiarowa. C# Visual Studio
Zobacz
Temat 40 29
Zobacz
Tablice dynamiczne i klasa Array. Visual Studio C#
Zobacz
Temat 41 151
Zobacz
Struktura i tablice
Zobacz
Temat 42 30
Zobacz
Struktury i listy w Visual Studio C#. Część 1
Zobacz
Temat 43 32
Zobacz
Operacje na liście w Visual Studio C#. Część 2
Zobacz
Temat 44 152
Zobacz
Pliki a tablice. Część 1
Zobacz
Temat 45 153
Zobacz
Pliki a tablice. Część 2
Zobacz
Temat 46 154
Zobacz
Pliki binarne a struktury i listy
Zobacz
Temat 47 149
Zobacz
Operacje na tekstach. Część 1
Zobacz
Temat 48 148
Zobacz
Operacje na tekstach. Część 2
Zobacz
Temat 49 155
Zobacz
Własności algorytmów
Zobacz
Temat 50 97
Zobacz
Algorytmy maturalne
Zobacz
Temat 51 98
Zobacz
Reprezentacja liczb całkowitych w dowolnym systemie pozycyjnym
Zobacz
Temat 52 99
Zobacz
Zamiana z systemu dziesiętnego na dowolny
Zobacz
Temat 53 100
Zobacz
Algorytm badania pierwszości liczb
Zobacz
Temat 54 101
Zobacz
Czy liczba jest liczbą doskonałą?
Zobacz
Temat 55 102
Zobacz
Rozkład liczby na czynniki pierwsze
Zobacz
Temat 56 103
Zobacz
Największy wspólny dzielnik (NWD) algorytm Euklidesa
Zobacz
Temat 57 104
Zobacz
Ciąg Fibonacciego. Rozwiązanie iteracyjne i rekurencyjne
Zobacz
Temat 58 105
Zobacz
Algorytm wydawania reszty (metoda zachłanna)
Zobacz
Temat 59 106
Zobacz
Jednoczesne znajdowanie max i min w zbiorze
Zobacz
Temat 60 156
Zobacz
Znajdowanie lidera w zbiorze
Zobacz
Temat 61 157
Zobacz
Sprawdzanie monotoniczności ciągu liczbowego
Zobacz
Temat 62 107
Zobacz
Sortowanie bąbelkowe
Zobacz
Temat 63 108
Zobacz
Sortowanie przez wybór (selekcję)
Zobacz
Temat 64 109
Zobacz
Sortowanie przez wstawianie liniowe
Zobacz
Temat 65 110
Zobacz
Sortowanie przez scalanie
Zobacz
Temat 66 111
Zobacz
Algorytm szybkiego sortowania (Quick sort)
Zobacz
Temat 67 112
Zobacz
Algorytm sortowania kubełkowego
Zobacz
Temat 68 113
Zobacz
Algorytm pierwiastkowania (algorytm Newtona- Raphsona)
Zobacz
Temat 69 114
Zobacz
Obliczanie wartości wielomianu- schemat Hornera
Zobacz
Temat 70 115
Zobacz
Algorytm szybkiego potęgowania
Zobacz
Temat 71 116
Zobacz
Wyznaczanie miejsc zerowych funkcji metodą połowienia przedziałów
Zobacz
Temat 72 117
Zobacz
Obliczanie pola obszarów zamkniętych- algorytm całkowania
Zobacz
Temat 73 119
Zobacz
Czy palindrom, czy anagram?
Zobacz
Temat 74 120
Zobacz
Porządkowanie alfanumeryczne (porządkowanie leksykograficzne)
Zobacz
Temat 75 123
Zobacz
Algorytm wyszukiwania wzorca w tekście
Zobacz
Temat 76 124
Zobacz
Odwrotna notacja polska- ONP
Zobacz
Temat 77 125
Zobacz
Kody znaków o zmiennej długości- alfabet Morse'a
Zobacz
Temat 78 128
Zobacz
Algorytm- szyfr Cezara
Zobacz
Temat 79 96
Zobacz
Podstawy obiektowości. Własności metody get, set
Zobacz
Temat 80 144
Zobacz
Klasa w języku C#
Zobacz
Temat 81 145
Zobacz
Dziedziczenie klas
Zobacz
Temat 82 146
Zobacz
Polimorfizm metod wirtualnych
Zobacz
Temat 83 137
Zobacz
Biblioteki rozszerzeń aplikacji desktopowych
Zobacz
Temat 84 126
Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry 2D. Część 1
Zobacz
Temat 85 127
Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- tylny bufor grafiki. Część 2
Zobacz
Temat 86 129
Zobacz
Obiekty graficzne- mapa świata gry. Część 3
Zobacz
Temat 87 130
Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- ruch obiektu graficznego. Część 4
Zobacz
Temat 88 132
Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- animacja poklatkowa. Część 5
Zobacz
Temat 89 134
Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- pocisk. Część 6
Zobacz
Temat 90 139
Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- strzelanie. Część 7
Zobacz
Temat 91 140
Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- kolizje. Część 8
Zobacz
Temat 92 136
Zobacz
Przygotowanie kompilatora Visual Studio do konkursów z informatyki
Zobacz
Informatyka dla szkół ponadpodstawowych. Zakres podstawowy
Wydawnictwo MiGraZakres materiału omawiany na lekcjach informatyki w szkole średniej. Tematy bazują na podręcznikach wydawnictwa MiGra z cyklu: TERAZ BAJTY. Dany podręcznik można zakupić na stronie wydawnictwa (zamów podręcznik)
Temat 1
Zobacz
Code Blocks- błąd kompilacji
Zobacz
Temat 2
Zobacz
Komputer i urządzenia peryferyjne. Klasa 1
Zobacz
Temat 3
Zobacz
Systemy operacyjne i inne oprogramowanie. Klasa 1
Zobacz
Temat 4
Zobacz
Opracowanie dokumentów tekstowych o rozbudowanej strukturze. Klasa 1
Zobacz
Temat 5
Zobacz
Tworzenie konspektu dokumentu. Klasa 1
Zobacz
Temat 6
Zobacz
Dzielenie dokumentu tekstowego. Klasa 1
Zobacz
Temat 7
Zobacz
Praca w trybie recenzji. Tabulatory i ich rodzaje. Klasa 1
Zobacz
Temat 8
Zobacz
Konwersja tekstu na tabelę. Edytor równań. Klasa 1
Zobacz
Temat 9
Zobacz
Opracowywanie grafiki rastrowej. Klasa 1
Zobacz
Temat 10
Zobacz
Tworzenie obrazu w programie GIMP. Klasa 1
Zobacz
Temat 11
Zobacz
Wybrane narzędzia programu GIMP. Klasa 1
Zobacz
Temat 12
Zobacz
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych. Klasa 1
Zobacz
Temat 13
Zobacz
Dźwięk i film w prezentacji multimedialnej. Klasa 1
Zobacz
Temat 14
Zobacz
Wprowadzenie do programowania
Zobacz
Temat 15
Zobacz
Języki programowania. Klasa 1
Zobacz
Temat 16
Zobacz
Stosowanie zmiennych język c++. Klasa 1
Zobacz
Temat 17
Zobacz
Zapisywanie rozwiązania problemów. Klasa 1
Zobacz
Temat 18
Zobacz
Proste warunki logiczne. Klasa 1
Zobacz
Temat 19
Zobacz
Złożone warunki logiczne. Klasa 1
Zobacz
Temat 20
Zobacz
Algorytmy z warunkami zagnieżdżonymi. Klasa 1
Zobacz
Temat 21
Zobacz
Iteracja. Klasa 1
Zobacz
Temat 22
Zobacz
Instrukcje iteracyjne zagnieżdżone. Klasa 1
Zobacz
Temat 23
Zobacz
Sieci komputerowe. Łączenie komputerów w sieć. Klasa 2
Zobacz
Temat 24
Zobacz
Bezpieczeństwo i ochrona danych w komputerach. Klasa 2
Zobacz
Temat 25
Zobacz
Formuły, funkcje i wykresy w arkuszu kalkulacyjnym. Klasa 2
Zobacz
Temat 26
Zobacz
Stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego. Klasa 2
Zobacz
Temat 27
Zobacz
Przedstawianie danych w postaci wykresu. Klasa 2
Zobacz
Temat 28
Zobacz
Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego. Klasa 2
Zobacz
Temat 29
Zobacz
Filtry, tabele i wykresy przestawne. Klasa 2
Zobacz
Temat 30
Zobacz
Opracowywanie grafiki wektorowej. Klasa 2
Zobacz
Temat 31
Zobacz
Edytor grafiki wektorowej- program Inkscape. Klasa 2
Zobacz
Temat 32
Zobacz
Iteracje. Pętla for C++. Klasa 2
Zobacz
Temat 33
Zobacz
Iteracje. Pętla while C++. Klasa 2
Zobacz
Temat 34
Zobacz
Pętla do wile C++. Klasa 2
Zobacz
Temat 35
Zobacz
Pojęcie funkcji w języku C++. Klasa 2
Zobacz
Temat 36
Zobacz
Funkcje bez parametrów. Klasa 2
Zobacz
Temat 37
Zobacz
Funkcja niezwracająca wartości. Klasa 2
Zobacz
Temat 38
Zobacz
Tablica jednowymiarowa. Klasa 2
Zobacz
Temat 39
Zobacz
Algorytm badania pierwszości liczb. Klasa 2
Zobacz
Temat 40
Zobacz
Obliczanie wartości elementów ciągu Fibonacciego. Klasa 2
Zobacz
Temat 41
Zobacz
Sortowanie bąbelkowe. Klasa 2
Zobacz
Temat 42
Zobacz
Sortowanie przez wstawianie. Klasa 2
Zobacz
Temat 43
Zobacz
Jak zapisana jest strona www ? Klasa 2
Zobacz
Temat 44
Zobacz
Reprezentacja danych w komputerze. Klasa 3
Zobacz
Temat 45
Zobacz
Wybrane urządzenia cyfrowe. Klasa 3
Zobacz
Temat 46
Zobacz
Tworzenie baz danych. Klasa 3
Zobacz
Temat 47
Zobacz
Tworzenie formularzy w relacyjnej bazie danych. Klasa 3
Zobacz
Temat 48
Zobacz
Filtry i kwerendy bazy danych. Klasa 3
Zobacz
Temat 49
Zobacz
Korespondencja seryjna. Klasa 3
Zobacz
Temat 50
Zobacz
Projektowanie modeli 2D i 3D. Klasa 3
Zobacz
Temat 51
Zobacz
Projekt ogrodu. Klasa 3
Zobacz
Temat 52
Zobacz
Projekt własnego pokoju. Klasa 3
Zobacz
Temat 53
Zobacz
Praca z danymi tekstowymi. Typ char i string. Klasa 3
Zobacz
Temat 54
Zobacz
Wyszukiwanie wzorca w tekście. Klasa 3
Zobacz
Temat 55
Zobacz
Używanie danych tekstowych w języku C++. Klasa 3
Zobacz
Temat 56
Zobacz
Przetwarzanie tekstu- ćwiczenia utrwalające. Klasa 3
Zobacz
Temat 57
Zobacz
Szyfr Cezara. Klasa 3
Zobacz
Temat 58
Zobacz
Szyfrowanie przestawieniowe. Klasa 3
Zobacz
Temat 59
Zobacz
Wyszukiwanie metodą połowienia. Klasa 3
Zobacz
Temat 60
Zobacz
Algorytm zachłanny- wydawanie reszty. Klasa 3
Zobacz
Temat 61
Zobacz
Algorytm obliczania silni. Klasa 3
Zobacz
Temat 62
Zobacz
Rekurencyjne obliczanie wartości elementów ciągu Fibonacciego. Klasa 3
Zobacz
Temat 63
Zobacz
Algorytmy na liczbach. Klasa 3
Zobacz