Wybierz zakres tematów
- Aplikacje desktopowe. Wstęp do programowania w C# - Visual Studio. Przejdź do tematów
- Informatyka dla szkół ponadpodstawowych. Zakres podstawowy (wydawnictwo MiGra). Przejdź do tematów
Aplikacje desktopowe. Wstęp do programowania w C# - Visual Studio
Poniższe linki zawierają treści związane z kursem programowania w języku C# opartym na tworzeniu aplikacji desktopowych. Kolejne lekcje prowadzą od podstawowych pojęć i funkcji tego języka do metod zaawansowanych w programowaniu obiektowym.
Pierwsze lekcje pozwolą Ci poznać środowisko kompilatora Visual Studio, które jest darmowe w wersji Community
Temat 1 3![Instalacja i pierwsza aplikacja w Visual Studio](./g-VS/instalka-3.png)
Zobacz
Instalacja i pierwsza aplikacja w Visual Studio
![Instalacja i pierwsza aplikacja w Visual Studio](./g-VS/instalka-3.png)
Zobacz
Temat 2 2![Obsługa klawisza](./g-VS/proj1-0.png)
Zobacz
Obsługa klawisza
![Obsługa klawisza](./g-VS/proj1-0.png)
Zobacz
Temat 3 118![Prosty program- dodawanie dwóch liczb](./g-VS/proj1a-1.webp)
Zobacz
Prosty program- dodawanie dwóch liczb
![Prosty program- dodawanie dwóch liczb](./g-VS/proj1a-1.webp)
Zobacz
Temat 4 7![Operatory arytmetyczne, logiczne i relacyjne w języku C#](./g-VS/p5-3.png)
Zobacz
Operatory arytmetyczne, logiczne i relacyjne w języku C#
![Operatory arytmetyczne, logiczne i relacyjne w języku C#](./g-VS/p5-3.png)
Zobacz
Temat 5 121![Proste warunki logiczne](./g-VS/proj1b-1.webp)
Zobacz
Proste warunki logiczne
![Proste warunki logiczne](./g-VS/proj1b-1.webp)
Zobacz
Temat 6 122![Złożone warunki logiczne](./g-VS/1c-zlozone-warunki-logiczne-6.webp)
Zobacz
Złożone warunki logiczne
![Złożone warunki logiczne](./g-VS/1c-zlozone-warunki-logiczne-6.webp)
Zobacz
Temat 7 12![Opcje wyboru. Instrukcja warunkowa switch](./g-VS/p10-5.png)
Zobacz
Opcje wyboru. Instrukcja warunkowa switch
![Opcje wyboru. Instrukcja warunkowa switch](./g-VS/p10-5.png)
Zobacz
Temat 8 147![Kontrolki RadioButton, CheckBox](./g-VS/kontrolki-4.webp)
Zobacz
Kontrolki RadioButton, CheckBox
![Kontrolki RadioButton, CheckBox](./g-VS/kontrolki-4.webp)
Zobacz
Temat 9 4![Przesyłanie komunikatu zwrotnego](./g-VS/proj2-0.png)
Zobacz
Przesyłanie komunikatu zwrotnego
![Przesyłanie komunikatu zwrotnego](./g-VS/proj2-0.png)
Zobacz
Temat 10 5![Reakcja na zawarte przyciski w oknie dialogowym w C#](./g-VS/p3-2.png)
Zobacz
Reakcja na zawarte przyciski w oknie dialogowym w C#
![Reakcja na zawarte przyciski w oknie dialogowym w C#](./g-VS/p3-2.png)
Zobacz
Temat 11 6![Typy wartościowe w C#](./g-VS/p4-6.png)
Zobacz
Typy wartościowe w C#
![Typy wartościowe w C#](./g-VS/p4-6.png)
Zobacz
Temat 12 8![Łańcuch formatujący ToString()](./g-VS/p6-3.png)
Zobacz
Łańcuch formatujący ToString()
![Łańcuch formatujący ToString()](./g-VS/p6-3.png)
Zobacz
Temat 13 131![Kalkulator prosty. Łączenie ciągu znaków](./g-VS/kalkulator-prosty-11.webp)
Zobacz
Kalkulator prosty. Łączenie ciągu znaków
![Kalkulator prosty. Łączenie ciągu znaków](./g-VS/kalkulator-prosty-11.webp)
Zobacz
Temat 14 22![Iteracje. Pętla for, do-while, while](./g-VS/p21-9.png)
Zobacz
Iteracje. Pętla for, do-while, while
![Iteracje. Pętla for, do-while, while](./g-VS/p21-9.png)
Zobacz
Temat 15 133![Iteracje zagnieżdżone. Pętla w pętli](./g-VS/21a-petla-w-petli-12.webp)
Zobacz
Iteracje zagnieżdżone. Pętla w pętli
![Iteracje zagnieżdżone. Pętla w pętli](./g-VS/21a-petla-w-petli-12.webp)
Zobacz
Temat 16 135![Przerwania w pętli](./g-VS/21b-petle-cwiczenia-4.webp)
Zobacz
Przerwania w pętli
![Przerwania w pętli](./g-VS/21b-petle-cwiczenia-4.webp)
Zobacz
Temat 17 23![Pojęcie funkcji (metody) w C#](./g-VS/p22-1.png)
Zobacz
Pojęcie funkcji (metody) w C#
![Pojęcie funkcji (metody) w C#](./g-VS/p22-1.png)
Zobacz
Temat 18 138![Przykład zastosowania funkcji- układu równań liniowych](./g-VS/uklad-rownan-4.webp)
Zobacz
Przykład zastosowania funkcji- układu równań liniowych
![Przykład zastosowania funkcji- układu równań liniowych](./g-VS/uklad-rownan-4.webp)
Zobacz
Temat 19 9![Przechwytywanie zdarzeń klawiatury](./g-VS/p7-1.png)
Zobacz
Przechwytywanie zdarzeń klawiatury
![Przechwytywanie zdarzeń klawiatury](./g-VS/p7-1.png)
Zobacz
Temat 20 10![Przechwytywanie zdarzeń myszy](./g-VS/p8-7.png)
Zobacz
Przechwytywanie zdarzeń myszy
![Przechwytywanie zdarzeń myszy](./g-VS/p8-7.png)
Zobacz
Temat 21 11![Zabezpieczenia edycyjne](./g-VS/p9-7.png)
Zobacz
Zabezpieczenia edycyjne
![Zabezpieczenia edycyjne](./g-VS/p9-7.png)
Zobacz
Temat 22 142![Rekurencja](./g-VS/rekurencja-7.webp)
Zobacz
Rekurencja
![Rekurencja](./g-VS/rekurencja-7.webp)
Zobacz
Temat 23 13![Menu aplikacji. Kontrolka MenuStrip](./g-VS/p11-10.png)
Zobacz
Menu aplikacji. Kontrolka MenuStrip
![Menu aplikacji. Kontrolka MenuStrip](./g-VS/p11-10.png)
Zobacz
Temat 24 141![Context menu na przykładzie menu myszki](./g-VS/context-menu-menu-myszki-7.webp)
Zobacz
Context menu na przykładzie menu myszki
![Context menu na przykładzie menu myszki](./g-VS/context-menu-menu-myszki-7.webp)
Zobacz
Temat 25 14![Aplikacja wielookienkowa MDI](./g-VS/p12-9.png)
Zobacz
Aplikacja wielookienkowa MDI
![Aplikacja wielookienkowa MDI](./g-VS/p12-9.png)
Zobacz
Temat 26 15![Komunikacja w aplikacji wielookienkowej](./g-VS/p13-1.png)
Zobacz
Komunikacja w aplikacji wielookienkowej
![Komunikacja w aplikacji wielookienkowej](./g-VS/p13-1.png)
Zobacz
Temat 27 16![Graficzna reprezentacja funkcji menu](./g-VS/p14-1.png)
Zobacz
Graficzna reprezentacja funkcji menu
![Graficzna reprezentacja funkcji menu](./g-VS/p14-1.png)
Zobacz
Temat 28 17![Okna dialogu zapisu i odczytu plików](./g-VS/p16-0.png)
Zobacz
Okna dialogu zapisu i odczytu plików
![Okna dialogu zapisu i odczytu plików](./g-VS/p16-0.png)
Zobacz
Temat 29 18![Kontrolka Timer w aplikacji i zmienna losowa](./g-VS/p17-1.png)
Zobacz
Kontrolka Timer w aplikacji i zmienna losowa
![Kontrolka Timer w aplikacji i zmienna losowa](./g-VS/p17-1.png)
Zobacz
Temat 30 19![Kolor i okno dialogowe koloru](./g-VS/p18-4.png)
Zobacz
Kolor i okno dialogowe koloru
![Kolor i okno dialogowe koloru](./g-VS/p18-4.png)
Zobacz
Temat 31 20![Okno dialogowe czcionek- FontDialog](./g-VS/p19-1.png)
Zobacz
Okno dialogowe czcionek- FontDialog
![Okno dialogowe czcionek- FontDialog](./g-VS/p19-1.png)
Zobacz
Temat 32 21![Pasek postępu- ProgressBar](./g-VS/p20-1.png)
Zobacz
Pasek postępu- ProgressBar
![Pasek postępu- ProgressBar](./g-VS/p20-1.png)
Zobacz
Temat 33 24![Pozycja znaku w łańcuchu znaków. Visual Studio C#](./g-VS/p23-1.png)
Zobacz
Pozycja znaku w łańcuchu znaków. Visual Studio C#
![Pozycja znaku w łańcuchu znaków. Visual Studio C#](./g-VS/p23-1.png)
Zobacz
Temat 34 25![Format czasu. Zegar cyfrowy Visual Studio C#](./g-VS/p24-1.png)
Zobacz
Format czasu. Zegar cyfrowy Visual Studio C#
![Format czasu. Zegar cyfrowy Visual Studio C#](./g-VS/p24-1.png)
Zobacz
Temat 35 26![Zegar analogowy. Podstawowe funkcje graficzne.](./g-VS/p25-1.png)
Zobacz
Zegar analogowy. Podstawowe funkcje graficzne.
![Zegar analogowy. Podstawowe funkcje graficzne.](./g-VS/p25-1.png)
Zobacz
Temat 36 143![Tablice jednowymiarowe w języku C#. Część 1](./g-VS/tab-jednowymiarowe-cz1-3.webp)
Zobacz
Tablice jednowymiarowe w języku C#. Część 1
![Tablice jednowymiarowe w języku C#. Część 1](./g-VS/tab-jednowymiarowe-cz1-3.webp)
Zobacz
Temat 37 150![Jednowymiarowe tablice- wartości losowe w tablicach. Część 2](./g-VS/generator-liczb-losowych-1-logo.webp)
Zobacz
Jednowymiarowe tablice- wartości losowe w tablicach. Część 2
![Jednowymiarowe tablice- wartości losowe w tablicach. Część 2](./g-VS/generator-liczb-losowych-1-logo.webp)
Zobacz
Temat 38 27![Jednowymiarowe tablice statyczne. Część 3](./g-VS/p26-1.png)
Zobacz
Jednowymiarowe tablice statyczne. Część 3
![Jednowymiarowe tablice statyczne. Część 3](./g-VS/p26-1.png)
Zobacz
Temat 39 28![Statyczna tablica wielowymiarowa. C# Visual Studio](./g-VS/p27-3.png)
Zobacz
Statyczna tablica wielowymiarowa. C# Visual Studio
![Statyczna tablica wielowymiarowa. C# Visual Studio](./g-VS/p27-3.png)
Zobacz
Temat 40 29![Tablice dynamiczne i klasa Array. Visual Studio C#](./g-VS/p28-1.png)
Zobacz
Tablice dynamiczne i klasa Array. Visual Studio C#
![Tablice dynamiczne i klasa Array. Visual Studio C#](./g-VS/p28-1.png)
Zobacz
Temat 41 151![Struktura i tablice](./g-VS/struktury-i-tablice-2-cz1-logo.webp)
Zobacz
Struktura i tablice
![Struktura i tablice](./g-VS/struktury-i-tablice-2-cz1-logo.webp)
Zobacz
Temat 42 30![Struktury i listy w Visual Studio C#. Część 1](./g-VS/p29-1.png)
Zobacz
Struktury i listy w Visual Studio C#. Część 1
![Struktury i listy w Visual Studio C#. Część 1](./g-VS/p29-1.png)
Zobacz
Temat 43 32![Operacje na liście w Visual Studio C#. Część 2](./g-VS/p30-1.png)
Zobacz
Operacje na liście w Visual Studio C#. Część 2
![Operacje na liście w Visual Studio C#. Część 2](./g-VS/p30-1.png)
Zobacz
Temat 44 152![Pliki a tablice. Część 1](./g-VS/pliki-a-tablice-cz1-logo.webp)
Zobacz
Pliki a tablice. Część 1
![Pliki a tablice. Część 1](./g-VS/pliki-a-tablice-cz1-logo.webp)
Zobacz
Temat 45 153![Pliki a tablice. Część 2](./g-VS/pliki-a-tablice-cz2-logo.webp)
Zobacz
Pliki a tablice. Część 2
![Pliki a tablice. Część 2](./g-VS/pliki-a-tablice-cz2-logo.webp)
Zobacz
Temat 46 154![Pliki binarne a struktury i listy](./g-VS/plik-binarny-struktury-listy-logo.webp)
Zobacz
Pliki binarne a struktury i listy
![Pliki binarne a struktury i listy](./g-VS/plik-binarny-struktury-listy-logo.webp)
Zobacz
Temat 47 149![Operacje na tekstach. Część 1](./g-VS/operacje-na tekstach-cz1-8-logo.webp)
Zobacz
Operacje na tekstach. Część 1
![Operacje na tekstach. Część 1](./g-VS/operacje-na tekstach-cz1-8-logo.webp)
Zobacz
Temat 48 148![Operacje na tekstach. Część 2](./g-VS/operacje-na-tekstach-cz2-5-logo.webp)
Zobacz
Operacje na tekstach. Część 2
![Operacje na tekstach. Część 2](./g-VS/operacje-na-tekstach-cz2-5-logo.webp)
Zobacz
Temat 49 155![Własności algorytmów](./g-VS/alg-wlasciwosci-logo.webp)
Zobacz
Własności algorytmów
![Własności algorytmów](./g-VS/alg-wlasciwosci-logo.webp)
Zobacz
Temat 50 97![Algorytmy maturalne](./g-VS/kl-1-c1-2.jpg)
Zobacz
Algorytmy maturalne
![Algorytmy maturalne](./g-VS/kl-1-c1-2.jpg)
Zobacz
Temat 51 98![Reprezentacja liczb całkowitych w dowolnym systemie pozycyjnym](./g-VS/alg1-schemat-hornera-1.webp)
Zobacz
Reprezentacja liczb całkowitych w dowolnym systemie pozycyjnym
![Reprezentacja liczb całkowitych w dowolnym systemie pozycyjnym](./g-VS/alg1-schemat-hornera-1.webp)
Zobacz
Temat 52 99![Zamiana z systemu dziesiętnego na dowolny](./g-VS/alg2-z-10-na-dowolny-rekurencja-1.webp)
Zobacz
Zamiana z systemu dziesiętnego na dowolny
![Zamiana z systemu dziesiętnego na dowolny](./g-VS/alg2-z-10-na-dowolny-rekurencja-1.webp)
Zobacz
Temat 53 100![Algorytm badania pierwszości liczb](./g-VS/alg3-pierwszosc-liczb.webp)
Zobacz
Algorytm badania pierwszości liczb
![Algorytm badania pierwszości liczb](./g-VS/alg3-pierwszosc-liczb.webp)
Zobacz
Temat 54 101![Czy liczba jest liczbą doskonałą?](./g-VS/alg4-czy-jest-doskonala.webp)
Zobacz
Czy liczba jest liczbą doskonałą?
![Czy liczba jest liczbą doskonałą?](./g-VS/alg4-czy-jest-doskonala.webp)
Zobacz
Temat 55 102![Rozkład liczby na czynniki pierwsze](./g-VS/rozloz-na-czynniki-pierwsze.webp)
Zobacz
Rozkład liczby na czynniki pierwsze
![Rozkład liczby na czynniki pierwsze](./g-VS/rozloz-na-czynniki-pierwsze.webp)
Zobacz
Temat 56 103![Największy wspólny dzielnik (NWD) algorytm Euklidesa](./g-VS/alg6-NWD-Euklidesa.webp)
Zobacz
Największy wspólny dzielnik (NWD) algorytm Euklidesa
![Największy wspólny dzielnik (NWD) algorytm Euklidesa](./g-VS/alg6-NWD-Euklidesa.webp)
Zobacz
Temat 57 104![Ciąg Fibonacciego. Rozwiązanie iteracyjne i rekurencyjne](./g-VS/alg7-Fibonaci.webp)
Zobacz
Ciąg Fibonacciego. Rozwiązanie iteracyjne i rekurencyjne
![Ciąg Fibonacciego. Rozwiązanie iteracyjne i rekurencyjne](./g-VS/alg7-Fibonaci.webp)
Zobacz
Temat 58 105![Algorytm wydawania reszty (metoda zachłanna)](./g-VS/alg8-wydawanie-reszty.webp)
Zobacz
Algorytm wydawania reszty (metoda zachłanna)
![Algorytm wydawania reszty (metoda zachłanna)](./g-VS/alg8-wydawanie-reszty.webp)
Zobacz
Temat 59 106![Jednoczesne znajdowanie max i min w zbiorze](./g-VS/alg9MinMax.webp)
Zobacz
Jednoczesne znajdowanie max i min w zbiorze
![Jednoczesne znajdowanie max i min w zbiorze](./g-VS/alg9MinMax.webp)
Zobacz
Temat 60 156![Znajdowanie lidera w zbiorze](./g-VS/lider-w-zbiorze-logo.webp)
Zobacz
Znajdowanie lidera w zbiorze
![Znajdowanie lidera w zbiorze](./g-VS/lider-w-zbiorze-logo.webp)
Zobacz
Temat 61 157![Sprawdzanie monotoniczności ciągu liczbowego](./g-VS/monotonicznosc-ciagu-liczbowego-logo.webp)
Zobacz
Sprawdzanie monotoniczności ciągu liczbowego
![Sprawdzanie monotoniczności ciągu liczbowego](./g-VS/monotonicznosc-ciagu-liczbowego-logo.webp)
Zobacz
Temat 62 107![Sortowanie bąbelkowe](./g-VS/alg10SortBabel.webp)
Zobacz
Sortowanie bąbelkowe
![Sortowanie bąbelkowe](./g-VS/alg10SortBabel.webp)
Zobacz
Temat 63 108![Sortowanie przez wybór (selekcję)](./g-VS/alg11SortWybor.webp)
Zobacz
Sortowanie przez wybór (selekcję)
![Sortowanie przez wybór (selekcję)](./g-VS/alg11SortWybor.webp)
Zobacz
Temat 64 109![Sortowanie przez wstawianie liniowe](./g-VS/alg12SortWstawianie.webp)
Zobacz
Sortowanie przez wstawianie liniowe
![Sortowanie przez wstawianie liniowe](./g-VS/alg12SortWstawianie.webp)
Zobacz
Temat 65 110![Sortowanie przez scalanie](./g-VS/alg13SortScalanie.webp)
Zobacz
Sortowanie przez scalanie
![Sortowanie przez scalanie](./g-VS/alg13SortScalanie.webp)
Zobacz
Temat 66 111![Algorytm szybkiego sortowania (Quick sort)](./g-VS/alg14qSort.webp)
Zobacz
Algorytm szybkiego sortowania (Quick sort)
![Algorytm szybkiego sortowania (Quick sort)](./g-VS/alg14qSort.webp)
Zobacz
Temat 67 112![Algorytm sortowania kubełkowego](./g-VS/alg15SortKubelkowy.webp)
Zobacz
Algorytm sortowania kubełkowego
![Algorytm sortowania kubełkowego](./g-VS/alg15SortKubelkowy.webp)
Zobacz
Temat 68 113![Algorytm pierwiastkowania (algorytm Newtona- Raphsona)](./g-VS/alg16Pierwiastkowanie.webp)
Zobacz
Algorytm pierwiastkowania (algorytm Newtona- Raphsona)
![Algorytm pierwiastkowania (algorytm Newtona- Raphsona)](./g-VS/alg16Pierwiastkowanie.webp)
Zobacz
Temat 69 114![Obliczanie wartości wielomianu- schemat Hornera](./g-VS/alg17WielomianHorner.webp)
Zobacz
Obliczanie wartości wielomianu- schemat Hornera
![Obliczanie wartości wielomianu- schemat Hornera](./g-VS/alg17WielomianHorner.webp)
Zobacz
Temat 70 115![Algorytm szybkiego potęgowania](./g-VS/alg18szybkaPotega.webp)
Zobacz
Algorytm szybkiego potęgowania
![Algorytm szybkiego potęgowania](./g-VS/alg18szybkaPotega.webp)
Zobacz
Temat 71 116![Wyznaczanie miejsc zerowych funkcji metodą połowienia przedziałów](./g-VS/alg19MiejscaZerowe.webp)
Zobacz
Wyznaczanie miejsc zerowych funkcji metodą połowienia przedziałów
![Wyznaczanie miejsc zerowych funkcji metodą połowienia przedziałów](./g-VS/alg19MiejscaZerowe.webp)
Zobacz
Temat 72 117![Obliczanie pola obszarów zamkniętych- algorytm całkowania](./g-VS/alg20CalkowanieNumeryczne.webp)
Zobacz
Obliczanie pola obszarów zamkniętych- algorytm całkowania
![Obliczanie pola obszarów zamkniętych- algorytm całkowania](./g-VS/alg20CalkowanieNumeryczne.webp)
Zobacz
Temat 73 119![Czy palindrom, czy anagram?](./g-VS/alg21PalindromAnagram-4.webp)
Zobacz
Czy palindrom, czy anagram?
![Czy palindrom, czy anagram?](./g-VS/alg21PalindromAnagram-4.webp)
Zobacz
Temat 74 120![Porządkowanie alfanumeryczne (porządkowanie leksykograficzne)](./g-VS/alg22SortowanieAlfabetyczne-2.webp)
Zobacz
Porządkowanie alfanumeryczne (porządkowanie leksykograficzne)
![Porządkowanie alfanumeryczne (porządkowanie leksykograficzne)](./g-VS/alg22SortowanieAlfabetyczne-2.webp)
Zobacz
Temat 75 123![Algorytm wyszukiwania wzorca w tekście](./g-VS/alg23WyszukiwanieWzorca-1.webp)
Zobacz
Algorytm wyszukiwania wzorca w tekście
![Algorytm wyszukiwania wzorca w tekście](./g-VS/alg23WyszukiwanieWzorca-1.webp)
Zobacz
Temat 76 124![Odwrotna notacja polska- ONP](./g-VS/onp-2.webp)
Zobacz
Odwrotna notacja polska- ONP
![Odwrotna notacja polska- ONP](./g-VS/onp-2.webp)
Zobacz
Temat 77 125![Kody znaków o zmiennej długości- alfabet Morse'a](./g-VS/alg25AlfabetMorsea-1.webp)
Zobacz
Kody znaków o zmiennej długości- alfabet Morse'a
![Kody znaków o zmiennej długości- alfabet Morse'a](./g-VS/alg25AlfabetMorsea-1.webp)
Zobacz
Temat 78 128![Algorytm- szyfr Cezara](./g-VS/alg26SzyfrCezara-1.webp)
Zobacz
Algorytm- szyfr Cezara
![Algorytm- szyfr Cezara](./g-VS/alg26SzyfrCezara-1.webp)
Zobacz
Temat 79 96![Podstawy obiektowości. Własności metody get, set](./g-VS/wlasnosci-metody-1.webp)
Zobacz
Podstawy obiektowości. Własności metody get, set
![Podstawy obiektowości. Własności metody get, set](./g-VS/wlasnosci-metody-1.webp)
Zobacz
Temat 80 144![Klasa w języku C#](./g-VS/wlasciwosci-figur-2.webp)
Zobacz
Klasa w języku C#
![Klasa w języku C#](./g-VS/wlasciwosci-figur-2.webp)
Zobacz
Temat 81 145![Dziedziczenie klas](./g-VS/DziedziczenieWlasciwosciFigur-9.webp)
Zobacz
Dziedziczenie klas
![Dziedziczenie klas](./g-VS/DziedziczenieWlasciwosciFigur-9.webp)
Zobacz
Temat 82 146![Polimorfizm metod wirtualnych](./g-VS/polimorfizmMetodWirtualnych-1.webp)
Zobacz
Polimorfizm metod wirtualnych
![Polimorfizm metod wirtualnych](./g-VS/polimorfizmMetodWirtualnych-1.webp)
Zobacz
Temat 83 137![Biblioteki rozszerzeń aplikacji desktopowych](./g-VS/biblioteka-klas-12.webp)
Zobacz
Biblioteki rozszerzeń aplikacji desktopowych
![Biblioteki rozszerzeń aplikacji desktopowych](./g-VS/biblioteka-klas-12.webp)
Zobacz
Temat 84 126![Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry 2D. Część 1](./g-VS/czolg-1-6.webp)
Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry 2D. Część 1
![Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry 2D. Część 1](./g-VS/czolg-1-6.webp)
Zobacz
Temat 85 127![Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- tylny bufor grafiki. Część 2](./g-VS/czolg-2-1-3.webp)
Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- tylny bufor grafiki. Część 2
![Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- tylny bufor grafiki. Część 2](./g-VS/czolg-2-1-3.webp)
Zobacz
Temat 86 129![Obiekty graficzne- mapa świata gry. Część 3](./g-VS/czolg-3-1-8.webp)
Zobacz
Obiekty graficzne- mapa świata gry. Część 3
![Obiekty graficzne- mapa świata gry. Część 3](./g-VS/czolg-3-1-8.webp)
Zobacz
Temat 87 130![Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- ruch obiektu graficznego. Część 4](./g-VS/czolg-4-1-5.webp)
Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- ruch obiektu graficznego. Część 4
![Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- ruch obiektu graficznego. Część 4](./g-VS/czolg-4-1-5.webp)
Zobacz
Temat 88 132![Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- animacja poklatkowa. Część 5](./g-VS/czolg-5-1.webp)
Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- animacja poklatkowa. Część 5
![Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- animacja poklatkowa. Część 5](./g-VS/czolg-5-1.webp)
Zobacz
Temat 89 134![Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- pocisk. Część 6](./g-VS/czolg-6-7.webp)
Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- pocisk. Część 6
![Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- pocisk. Część 6](./g-VS/czolg-6-7.webp)
Zobacz
Temat 90 139![Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- strzelanie. Część 7](./g-VS/czolg-7-5.webp)
Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- strzelanie. Część 7
![Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- strzelanie. Część 7](./g-VS/czolg-7-5.webp)
Zobacz
Temat 91 140![Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- kolizje. Część 8](./g-VS/czolg-8-6.webp)
Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- kolizje. Część 8
![Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- kolizje. Część 8](./g-VS/czolg-8-6.webp)
Zobacz
Temat 92 136![Przygotowanie kompilatora Visual Studio do konkursów z informatyki](./g-VS/konkursy-7.webp)
Zobacz
Przygotowanie kompilatora Visual Studio do konkursów z informatyki
![Przygotowanie kompilatora Visual Studio do konkursów z informatyki](./g-VS/konkursy-7.webp)
Zobacz
Informatyka dla szkół ponadpodstawowych. Zakres podstawowy
Wydawnictwo MiGraZakres materiału omawiany na lekcjach informatyki w szkole średniej. Tematy bazują na podręcznikach wydawnictwa MiGra z cyklu: TERAZ BAJTY. Dany podręcznik można zakupić na stronie wydawnictwa (zamów podręcznik)
Temat 1![Code Blocks- błąd kompilacji](./g-migra/blad-kompilacji-2.jpg)
Zobacz
Code Blocks- błąd kompilacji
![Code Blocks- błąd kompilacji](./g-migra/blad-kompilacji-2.jpg)
Zobacz
Temat 2![Komputer i urządzenia peryferyjne. Klasa 1](./g-migra/kl-1-a1-1.jpg)
Zobacz
Komputer i urządzenia peryferyjne. Klasa 1
![Komputer i urządzenia peryferyjne. Klasa 1](./g-migra/kl-1-a1-1.jpg)
Zobacz
Temat 3![Systemy operacyjne i inne oprogramowanie. Klasa 1](./g-migra/kl-1-a2-1.jpg)
Zobacz
Systemy operacyjne i inne oprogramowanie. Klasa 1
![Systemy operacyjne i inne oprogramowanie. Klasa 1](./g-migra/kl-1-a2-1.jpg)
Zobacz
Temat 4![Opracowanie dokumentów tekstowych o rozbudowanej strukturze. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b1-8.jpg)
Zobacz
Opracowanie dokumentów tekstowych o rozbudowanej strukturze. Klasa 1
![Opracowanie dokumentów tekstowych o rozbudowanej strukturze. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b1-8.jpg)
Zobacz
Temat 5![Tworzenie konspektu dokumentu. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b1-13.jpg)
Zobacz
Tworzenie konspektu dokumentu. Klasa 1
![Tworzenie konspektu dokumentu. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b1-13.jpg)
Zobacz
Temat 6![Dzielenie dokumentu tekstowego. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b2-4.jpg)
Zobacz
Dzielenie dokumentu tekstowego. Klasa 1
![Dzielenie dokumentu tekstowego. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b2-4.jpg)
Zobacz
Temat 7![Praca w trybie recenzji. Tabulatory i ich rodzaje. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b2-10.jpg)
Zobacz
Praca w trybie recenzji. Tabulatory i ich rodzaje. Klasa 1
![Praca w trybie recenzji. Tabulatory i ich rodzaje. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b2-10.jpg)
Zobacz
Temat 8![Konwersja tekstu na tabelę. Edytor równań. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b2-18.jpg)
Zobacz
Konwersja tekstu na tabelę. Edytor równań. Klasa 1
![Konwersja tekstu na tabelę. Edytor równań. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b2-18.jpg)
Zobacz
Temat 9![Opracowywanie grafiki rastrowej. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b3-1.jpg)
Zobacz
Opracowywanie grafiki rastrowej. Klasa 1
![Opracowywanie grafiki rastrowej. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b3-1.jpg)
Zobacz
Temat 10![Tworzenie obrazu w programie GIMP. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b3-12.jpg)
Zobacz
Tworzenie obrazu w programie GIMP. Klasa 1
![Tworzenie obrazu w programie GIMP. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b3-12.jpg)
Zobacz
Temat 11![Wybrane narzędzia programu GIMP. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b3-43.jpg)
Zobacz
Wybrane narzędzia programu GIMP. Klasa 1
![Wybrane narzędzia programu GIMP. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b3-43.jpg)
Zobacz
Temat 12![Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b4-prezentacja-4.jpg)
Zobacz
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych. Klasa 1
![Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b4-prezentacja-4.jpg)
Zobacz
Temat 13![Dźwięk i film w prezentacji multimedialnej. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b4-prezentacja-12.jpg)
Zobacz
Dźwięk i film w prezentacji multimedialnej. Klasa 1
![Dźwięk i film w prezentacji multimedialnej. Klasa 1](./g-migra/kl-1-b4-prezentacja-12.jpg)
Zobacz
Temat 14![Wprowadzenie do programowania](./g-migra/kl-1-c1-3.jpg)
Zobacz
Wprowadzenie do programowania
![Wprowadzenie do programowania](./g-migra/kl-1-c1-3.jpg)
Zobacz
Temat 15![Języki programowania. Klasa 1](./g-migra/kl-1-c1-4.jpg)
Zobacz
Języki programowania. Klasa 1
![Języki programowania. Klasa 1](./g-migra/kl-1-c1-4.jpg)
Zobacz
Temat 16![Stosowanie zmiennych język c++. Klasa 1](./g-migra/kl-1-c1-6.jpg)
Zobacz
Stosowanie zmiennych język c++. Klasa 1
![Stosowanie zmiennych język c++. Klasa 1](./g-migra/kl-1-c1-6.jpg)
Zobacz
Temat 17![Zapisywanie rozwiązania problemów. Klasa 1](./g-migra/kl-1-c1-12-logo.jpg)
Zobacz
Zapisywanie rozwiązania problemów. Klasa 1
![Zapisywanie rozwiązania problemów. Klasa 1](./g-migra/kl-1-c1-12-logo.jpg)
Zobacz
Temat 18![Proste warunki logiczne. Klasa 1](./g-migra/kl-1-c4-1.jpg)
Zobacz
Proste warunki logiczne. Klasa 1
![Proste warunki logiczne. Klasa 1](./g-migra/kl-1-c4-1.jpg)
Zobacz
Temat 19![Złożone warunki logiczne. Klasa 1](./g-migra/kl-1-c4-6-logo.jpg)
Zobacz
Złożone warunki logiczne. Klasa 1
![Złożone warunki logiczne. Klasa 1](./g-migra/kl-1-c4-6-logo.jpg)
Zobacz
Temat 20![Algorytmy z warunkami zagnieżdżonymi. Klasa 1](./g-migra/kl-1-c4-10-logo.jpg)
Zobacz
Algorytmy z warunkami zagnieżdżonymi. Klasa 1
![Algorytmy z warunkami zagnieżdżonymi. Klasa 1](./g-migra/kl-1-c4-10-logo.jpg)
Zobacz
Temat 21![Iteracja. Klasa 1](./g-migra/kl-1-c4-14.jpg)
Zobacz
Iteracja. Klasa 1
![Iteracja. Klasa 1](./g-migra/kl-1-c4-14.jpg)
Zobacz
Temat 22![Instrukcje iteracyjne zagnieżdżone. Klasa 1](./g-migra/kl-1-c4-17.jpg)
Zobacz
Instrukcje iteracyjne zagnieżdżone. Klasa 1
![Instrukcje iteracyjne zagnieżdżone. Klasa 1](./g-migra/kl-1-c4-17.jpg)
Zobacz
Temat 23![Sieci komputerowe. Łączenie komputerów w sieć. Klasa 2](./g-migra/kl-2-a1-1.jpg)
Zobacz
Sieci komputerowe. Łączenie komputerów w sieć. Klasa 2
![Sieci komputerowe. Łączenie komputerów w sieć. Klasa 2](./g-migra/kl-2-a1-1.jpg)
Zobacz
Temat 24![Bezpieczeństwo i ochrona danych w komputerach. Klasa 2](./g-migra/kl-2-a2-1.jpg)
Zobacz
Bezpieczeństwo i ochrona danych w komputerach. Klasa 2
![Bezpieczeństwo i ochrona danych w komputerach. Klasa 2](./g-migra/kl-2-a2-1.jpg)
Zobacz
Temat 25![Formuły, funkcje i wykresy w arkuszu kalkulacyjnym. Klasa 2](./g-migra/kl-2-b1-1.jpg)
Zobacz
Formuły, funkcje i wykresy w arkuszu kalkulacyjnym. Klasa 2
![Formuły, funkcje i wykresy w arkuszu kalkulacyjnym. Klasa 2](./g-migra/kl-2-b1-1.jpg)
Zobacz
Temat 26![Stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego. Klasa 2](./g-migra/kl-2-b1-11.jpg)
Zobacz
Stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego. Klasa 2
![Stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego. Klasa 2](./g-migra/kl-2-b1-11.jpg)
Zobacz
Temat 27![Przedstawianie danych w postaci wykresu. Klasa 2](./g-migra/kl-2-b1-16.jpg)
Zobacz
Przedstawianie danych w postaci wykresu. Klasa 2
![Przedstawianie danych w postaci wykresu. Klasa 2](./g-migra/kl-2-b1-16.jpg)
Zobacz
Temat 28![Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego. Klasa 2](./g-migra/kl-2-b1-18.jpg)
Zobacz
Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego. Klasa 2
![Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego. Klasa 2](./g-migra/kl-2-b1-18.jpg)
Zobacz
Temat 29![Filtry, tabele i wykresy przestawne. Klasa 2](./g-migra/kl-2-b2-1.jpg)
Zobacz
Filtry, tabele i wykresy przestawne. Klasa 2
![Filtry, tabele i wykresy przestawne. Klasa 2](./g-migra/kl-2-b2-1.jpg)
Zobacz
Temat 30![Opracowywanie grafiki wektorowej. Klasa 2](./g-migra/kl-2-b3-3.jpg)
Zobacz
Opracowywanie grafiki wektorowej. Klasa 2
![Opracowywanie grafiki wektorowej. Klasa 2](./g-migra/kl-2-b3-3.jpg)
Zobacz
Temat 31![Edytor grafiki wektorowej- program Inkscape. Klasa 2](./g-migra/kl-2-b3-7.jpg)
Zobacz
Edytor grafiki wektorowej- program Inkscape. Klasa 2
![Edytor grafiki wektorowej- program Inkscape. Klasa 2](./g-migra/kl-2-b3-7.jpg)
Zobacz
Temat 32![Iteracje. Pętla for C++. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c1-1.jpg)
Zobacz
Iteracje. Pętla for C++. Klasa 2
![Iteracje. Pętla for C++. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c1-1.jpg)
Zobacz
Temat 33![Iteracje. Pętla while C++. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c1-2.jpg)
Zobacz
Iteracje. Pętla while C++. Klasa 2
![Iteracje. Pętla while C++. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c1-2.jpg)
Zobacz
Temat 34![Pętla do wile C++. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c1-3.jpg)
Zobacz
Pętla do wile C++. Klasa 2
![Pętla do wile C++. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c1-3.jpg)
Zobacz
Temat 35![Pojęcie funkcji w języku C++. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c1-4.jpg)
Zobacz
Pojęcie funkcji w języku C++. Klasa 2
![Pojęcie funkcji w języku C++. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c1-4.jpg)
Zobacz
Temat 36![Funkcje bez parametrów. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c1-6-logo.jpg)
Zobacz
Funkcje bez parametrów. Klasa 2
![Funkcje bez parametrów. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c1-6-logo.jpg)
Zobacz
Temat 37![Funkcja niezwracająca wartości. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c1-9-logo.jpg)
Zobacz
Funkcja niezwracająca wartości. Klasa 2
![Funkcja niezwracająca wartości. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c1-9-logo.jpg)
Zobacz
Temat 38![Tablica jednowymiarowa. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c2-1.jpg)
Zobacz
Tablica jednowymiarowa. Klasa 2
![Tablica jednowymiarowa. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c2-1.jpg)
Zobacz
Temat 39![Algorytm badania pierwszości liczb. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c4-2-logo.jpg)
Zobacz
Algorytm badania pierwszości liczb. Klasa 2
![Algorytm badania pierwszości liczb. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c4-2-logo.jpg)
Zobacz
Temat 40![Obliczanie wartości elementów ciągu Fibonacciego. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c4-7.jpg)
Zobacz
Obliczanie wartości elementów ciągu Fibonacciego. Klasa 2
![Obliczanie wartości elementów ciągu Fibonacciego. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c4-7.jpg)
Zobacz
Temat 41![Sortowanie bąbelkowe. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c4-3-logo.jpg)
Zobacz
Sortowanie bąbelkowe. Klasa 2
![Sortowanie bąbelkowe. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c4-3-logo.jpg)
Zobacz
Temat 42![Sortowanie przez wstawianie. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c4-5-logo.jpg)
Zobacz
Sortowanie przez wstawianie. Klasa 2
![Sortowanie przez wstawianie. Klasa 2](./g-migra/kl-2-c4-5-logo.jpg)
Zobacz
Temat 43![Jak zapisana jest strona www ? Klasa 2](./g-migra/kl-2-D3-1.jpg)
Zobacz
Jak zapisana jest strona www ? Klasa 2
![Jak zapisana jest strona www ? Klasa 2](./g-migra/kl-2-D3-1.jpg)
Zobacz
Temat 44![Reprezentacja danych w komputerze. Klasa 3](./g-migra/kl-3-a1-2.jpg)
Zobacz
Reprezentacja danych w komputerze. Klasa 3
![Reprezentacja danych w komputerze. Klasa 3](./g-migra/kl-3-a1-2.jpg)
Zobacz
Temat 45![Wybrane urządzenia cyfrowe. Klasa 3](./g-migra/kl-3-a2-2.jpg)
Zobacz
Wybrane urządzenia cyfrowe. Klasa 3
![Wybrane urządzenia cyfrowe. Klasa 3](./g-migra/kl-3-a2-2.jpg)
Zobacz
Temat 46![Tworzenie baz danych. Klasa 3](./g-migra/kl-3-b1-2.jpg)
Zobacz
Tworzenie baz danych. Klasa 3
![Tworzenie baz danych. Klasa 3](./g-migra/kl-3-b1-2.jpg)
Zobacz
Temat 47![Tworzenie formularzy w relacyjnej bazie danych. Klasa 3](./g-migra/kl-3-b2-16.jpg)
Zobacz
Tworzenie formularzy w relacyjnej bazie danych. Klasa 3
![Tworzenie formularzy w relacyjnej bazie danych. Klasa 3](./g-migra/kl-3-b2-16.jpg)
Zobacz
Temat 48![Filtry i kwerendy bazy danych. Klasa 3](./g-migra/kl-3-b3-1.jpg)
Zobacz
Filtry i kwerendy bazy danych. Klasa 3
![Filtry i kwerendy bazy danych. Klasa 3](./g-migra/kl-3-b3-1.jpg)
Zobacz
Temat 49![Korespondencja seryjna. Klasa 3](./g-migra/kl-3-b4-1.jpg)
Zobacz
Korespondencja seryjna. Klasa 3
![Korespondencja seryjna. Klasa 3](./g-migra/kl-3-b4-1.jpg)
Zobacz
Temat 50![Projektowanie modeli 2D i 3D. Klasa 3](./g-migra/kl-3-b4-11.jpg)
Zobacz
Projektowanie modeli 2D i 3D. Klasa 3
![Projektowanie modeli 2D i 3D. Klasa 3](./g-migra/kl-3-b4-11.jpg)
Zobacz
Temat 51![Projekt ogrodu. Klasa 3](./g-migra/kl-3-b4-19.jpg)
Zobacz
Projekt ogrodu. Klasa 3
![Projekt ogrodu. Klasa 3](./g-migra/kl-3-b4-19.jpg)
Zobacz
Temat 52![Projekt własnego pokoju. Klasa 3](./g-migra/kl-3-b4-31.jpg)
Zobacz
Projekt własnego pokoju. Klasa 3
![Projekt własnego pokoju. Klasa 3](./g-migra/kl-3-b4-31.jpg)
Zobacz
Temat 53![Praca z danymi tekstowymi. Typ char i string. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c1-1.jpg)
Zobacz
Praca z danymi tekstowymi. Typ char i string. Klasa 3
![Praca z danymi tekstowymi. Typ char i string. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c1-1.jpg)
Zobacz
Temat 54![Wyszukiwanie wzorca w tekście. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c1-2.jpg)
Zobacz
Wyszukiwanie wzorca w tekście. Klasa 3
![Wyszukiwanie wzorca w tekście. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c1-2.jpg)
Zobacz
Temat 55![Używanie danych tekstowych w języku C++. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c1-7.jpg)
Zobacz
Używanie danych tekstowych w języku C++. Klasa 3
![Używanie danych tekstowych w języku C++. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c1-7.jpg)
Zobacz
Temat 56![Przetwarzanie tekstu- ćwiczenia utrwalające. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c1-13-logo.jpg)
Zobacz
Przetwarzanie tekstu- ćwiczenia utrwalające. Klasa 3
![Przetwarzanie tekstu- ćwiczenia utrwalające. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c1-13-logo.jpg)
Zobacz
Temat 57![Szyfr Cezara. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c2-2.jpg)
Zobacz
Szyfr Cezara. Klasa 3
![Szyfr Cezara. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c2-2.jpg)
Zobacz
Temat 58![Szyfrowanie przestawieniowe. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c2-5.jpg)
Zobacz
Szyfrowanie przestawieniowe. Klasa 3
![Szyfrowanie przestawieniowe. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c2-5.jpg)
Zobacz
Temat 59![Wyszukiwanie metodą połowienia. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c3-2-logo.jpg)
Zobacz
Wyszukiwanie metodą połowienia. Klasa 3
![Wyszukiwanie metodą połowienia. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c3-2-logo.jpg)
Zobacz
Temat 60![Algorytm zachłanny- wydawanie reszty. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c3-3.jpg)
Zobacz
Algorytm zachłanny- wydawanie reszty. Klasa 3
![Algorytm zachłanny- wydawanie reszty. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c3-3.jpg)
Zobacz
Temat 61![Algorytm obliczania silni. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c3-7.jpg)
Zobacz
Algorytm obliczania silni. Klasa 3
![Algorytm obliczania silni. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c3-7.jpg)
Zobacz
Temat 62![Rekurencyjne obliczanie wartości elementów ciągu Fibonacciego. Klasa 3](./g-migra/kl-2-c4-7.jpg)
Zobacz
Rekurencyjne obliczanie wartości elementów ciągu Fibonacciego. Klasa 3
![Rekurencyjne obliczanie wartości elementów ciągu Fibonacciego. Klasa 3](./g-migra/kl-2-c4-7.jpg)
Zobacz
Temat 63![Algorytmy na liczbach. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c4-1.jpg)
Zobacz
Algorytmy na liczbach. Klasa 3
![Algorytmy na liczbach. Klasa 3](./g-migra/kl-3-c4-1.jpg)
Zobacz