Programowanie 3D
Programowanie obiektów 3D ułatwiają tak zwane silniki grafiki 3D. Jednym z najbardziej popularnym wsparciem programowania wirtualnych światów 3D (w tym 2D) jest silnik gier Unity, który w wersji Unity Personal jest darmowy(https://unity.com/products)

I co ważne, pomimo darmowej wersji nie ma w niej ograniczeń funkcjonalności. Wręcz przeciwnie, producent zachęca do pełnego wykorzystywania narzędzia w tym do tworzenia produktów komercyjnych. Cytat ze strony producenta:
Unity Personal jest przeznaczony dla osób indywidualnych, hobbystów i małych organizacji, których dochód lub środki zebrane w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie przekraczają 100 000 USD.Wstęp do programowania obiektów 3D
Poniższe linki prowadzą do treści pozwalających rozpocząć programowanie wirtualnej rzeczywistości światów 3D (lub 2D) z wykorzystaniem silnika Unity. Każda z lekcji bazuje na języku C# z wykorzystaniem kompilatora Visual Studio, który również jest darmowy.
Temat 1 2
Zobacz
Instalacja środowiska Unity

Zobacz
Temat 2 3
Zobacz
Pierwszy program 3D

Zobacz
Temat 3 4
Zobacz
Poruszanie obiektów w silniku Unity

Zobacz
Temat 4 5
Zobacz
Kamera- podstawowe właściwości

Zobacz
Temat 5 6
Zobacz
Kolizje i wyzwalacze kolizji

Zobacz
Temat 6 7
Zobacz
Prefabrykaty

Zobacz
Temat 7 8
Zobacz
Import obiektów fbx do Unity

Zobacz
Temat 8 9
Zobacz
Programowanie obiektów fbx

Zobacz
Temat 9 10
Zobacz
Efekt wystrzału- dym

Zobacz
Temat 10 11
Zobacz
Efekt eksplozji

Zobacz
Temat 11 12
Zobacz
Efekt odrzutu po eksplozji

Zobacz
Temat 12 13
Zobacz
Efekt trafienia w cel

Zobacz
Temat 13 14
Zobacz
Efekt ruchu celu po ścieżce

Zobacz
Temat 14 15
Zobacz
Trafienie w tarczę strzelniczą

Zobacz
Temat 15 16
Zobacz
Tor wyścigowy- prefabrykat samochodu

Zobacz
Temat 16 17
Zobacz
Tor wyścigowy- ślady i spaliny

Zobacz
Temat 17 18
Zobacz
Tor wyścigowy- mapa gry

Zobacz
Temat 18 19
Zobacz
Tor wyścigowy- podział ekranu na dwóch graczy

Zobacz
Temat 19 20
Zobacz
Perspektywa pierwszoosobowa- Cinemachine

Zobacz
Temat 20 21
Zobacz
Perspektywa pierwszoosobowa- schody i skakanie

Zobacz
Temat 21 22
Zobacz
Perspektywa pierwszoosobowa- animacje

Zobacz
Temat 22 23
Zobacz
Perspektywa pierwszoosobowa- zbieranie zasobów

Zobacz
Temat 23 24
Zobacz
Perspektywa pierwszoosobowa- dodawanie funkcji zdarzeń w animacji.

Zobacz
Temat 24 25
Zobacz
Zmiana sceny- portal przejścia

Zobacz
Temat 25 26
Zobacz
Pasek życia

Zobacz
Temat 26 27
Zobacz
Znajdowanie drogi w siatce mapy 2D

Zobacz