Zamów podręcznik wydawnicta MiGra (sklep wydawnictwa)
Projektowanie modeli dwuwymiarowych i trójwymiarowych
Proponowany czas: 2 lekcjeRodzaje grafiki
Ze względu na sposób reprezentowania obrazu wyróżnia się
- grafikę dwuwymiarową
- grafikę trójwymiarową
Przykładowe programy do tworzenia grafiki trójwymiarowej to Blender, Paint 3D, 3D studio Max, SketchUp
Wybrane możliwości programu SketchUp
Program ten jest dostępny poprzez przeglądarkę internetową pod adresem https://www.sketchup.com/products/sketchup-free
Przejdź na stronę programu i zapoznaj się z podstawowymi narzędziami (patrz podręcznik str. 87)
Ukrycie lub usunięcie dowolnego elementu rysowanego obiektu w tym ludzika odbywa się po wskazaniu obiektu kursorem myszki i z menu prawego przycisku myszki wybranie odpowiedniej opcji
Tworzenie brył 3D ułatwia opcja przełączani płaszczyzn widoku
Wymiarowanie modelu 3D w programie SketchUp wykonasz opcja jak poniżej
Zmiana wymiarów całego obiektu, wybranej płaszczyzny bryły lub jej krawędzi wykona się po zaznaczeniu całego obiektu, wybranej płaszczyzny bryły lub jej krawędzi i użycia narzędzia skalowania, tak jak pokazuje to poniższy rysunek
Projektowanie trójwymiarowego modelu ławki
Wykonaj ćwiczenie 3 str. 90 z podręcznika