Zamów podręcznik wydawnicta MiGra (sklep wydawnictwa)
Projekt ogrodu
proponowany czas: 2 lekcjeTworzenie projektu ogrodu
Tworzenie projektu ogrodu z wykorzystaniem widoku 2D oraz 3D rozpocznij od zaplanowania rozmiarów działki w widoku 2D. Posłuż się poleceniami z podręcznika. Patrz ćwiczenie 4 strona 91
(źródło Informatyka dla szkół ponadpodstawowych Klasa 3 wyd. MiGra)
Skorzystaj z opcji przełączania płaszczyzn widoku
W projekcie wykorzystaj zbiór dostępnych materiałów dołączonych do programu. Patrz opcja Materiały oraz ćwiczenie 6 str. 93 w podręczniku.
Na przykład projekt ewentualnego oczka wodnego lub basenu w tworzonym ogrodzie, uzyskasz przez wykorzystania cyrkla i narzędzia wypychania powierzchni
Dodanie materiału na wyciągane ściany basenu wykonasz po uprzednim zaznaczeniu powierzchni, na których przewidujesz położyć teksturę tego materiału
Po zaznaczeniu powierzchni nałóż teksturę
Z menu Galeria 3D możesz wybrać wodę do basenu
Wybory ułatwia filtr szukania zasobów
Taflę wody najłatwiej jest narysować jako osobny okrąg i po wypełnieniu teksturą wody przesunąć do basenu
Uwaga. Przy wyborze dostępnych modeli 3D ich parametry ustawia się w oknie konfiguracji danego obiektu
Zadanie: Wykonaj projekt ogrodu wzorując się na podręczniku lub własnym pomyśle.
(źródło Informatyka dla szkół ponadpodstawowych Klasa 3 wyd. MiGra)