Rozwiązanie zadania:
Odp. a) Do opisu ruchu ucznia wzdłuż prostego korytarza szkolnego możemy użyć jednowymiarowego układu odniesienia. Ponieważ zmiana położenia ucznia odbywa się wzdłuż jednej prostej, czyli wzdłuż jednej osi. Mówimy, ze zmiana położenia uczni odbywa się w jednej linii
Odp. b) Do opisu ruchu ucznia po klasie możemy użyć dwuwymiarowego układu odniesienia. Ponieważ ruch ucznia w klasie, która posiada dużo krzeseł i ławek najczęściej nie odbywa się wzdłuż jednej prostej. Uczeń musi skręcać pomiędzy krzesłami i ławkami, czyli zmienia swoje położenie wzdłuż dwóch prostych- osi układu odniesienia. Mówimy, że zmian położenia uczenia odbywa się na płaszczyźnie.
Odp. c) Do opisu ruchu ucznia po dwupiętrowej szkole możemy użyć trójwymiarowego układu odniesienia. Ponieważ ruch ucznia w budynku szkoły obywa się w trzech osiach układu współrzędnych: w pionie (uczeń może wchodzić i schodzić pomiędzy piętrami budynku szkoły) oraz na płaszczyźnie wzdłuż dwóch osi układu odniesienia. Czyli zmiana położenia ucznia odbywa się w przestrzeni- w trzech wymiarach.