Rozwązanie zadania:

Wybrane zadanie:
Wskazówka: Patrząc na wartości wykonanych pomiarów zauważamy, że się nieznacznie różnią. Różnica jest spowodowana błędami pomiarowymi.
Obliczymy średnią wartość zmierzonej długości:
Uwzględniając błąd pomiaru (dokładność taśmy mierniczej) rzeczywista długość sali lekcyjnej wynosi:
Odp. Najbliższym rzeczywistej długości sali był pomiar drugi, dla którego zmierzona wartość wynosi l2=866cm
Drogi Internauto! Aby móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i usługi, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dzięki tej zgodzie możemy utrzymywać nasze usługi.
Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Potrzebujemy Twojej zgody na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Aby udzielić nam zgody na profilowanie, cookies i remarketing musisz mieć ukończone 16 lat. Brak zgody nie ograniczy w żaden sposób treści naszego serwisu. Udzieloną nam zgodę w każdej chwili możesz wycofać w Polityce prywatności.
Zawsze dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień.